Regulamin

Regulamin

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin DMS-GROUP.PL określa ogólne warunki, zasady oraz sposób składania i realizacji zamówień za pomocą strony internetowej DMS-GROUP.PL, a także warunki świadczenia innych usług drogą elektroniczną.
§ 2. Ilekroć w treści regulaminu pojawia się następujące słowo lub sformułowanie pisane wielką literą należy pod tym rozumieć:
1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
2. Dostawa –czynność faktyczną umożliwiającą klientowi odbiór towaru;
3. Klient – przedsiębiorca lub przedsiębiorca-konsument;
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą w myśl art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. 2015, poz. 584 z późn. zm.), nie będąca przedsiębiorcą-konsumentem;
5. Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w myśl art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. 2015, poz. 584 z późn. zm.) dokonujący zakupów bezpośrednio związanych z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, zgodnie z art. 38a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2020, poz. 287 z późn. zm.);
6. Regulamin – niniejszy regulamin strony w jego bieżącej wersji; regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. 2013, poz.1422, z późn. zm.) i stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 kodeksu cywilnego.
7. Platforma – platforma internetowa służąca do zawierania drogą elektroniczną umów sprzedaży produktów pomiędzy klientami a firmą;
8. Firma DMS GROUP Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. B. Krzywoustego 58, 51-165 Wrocław, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000777229, NIP 895-220-36-25, REGON 382858652;
9. Towar – oferowany przez firmę do sprzedaży za pomocą platformy produkt o oznaczonej dokładnej nazwie produktu, jego producencie, cenie i dostępności;
10. Zamówienie – oferta klienta zawarcia umowy sprzedaży z firmą za pośrednictwem platformy na zakup towarów wyspecyfikowanych w treści zamówienia i na warunkach w nim określonych.
§ 3. Korzystanie z platformy jest możliwe wyłącznie przez przedsiębiorców i przedsiębiorców-konsumentów. Platforma nie służy do zawierania umów z konsumentami ani innymi podmiotami nie będącymi przedsiębiorcami, z wyjątkiem przedsiębiorców-konsumentów. Do zamówień realizowanych za pośrednictwem platformy nie mają zastosowania przepisy regulujące uprawnienia konsumentów, w tym w szczególności ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, za wyjątkiem zamówień składanych przez przedsiębiorców-konsumentów.

Rozdział 2.
Zapłata ceny
§ 4. Płatności za zamówienia mogą być realizowane w następujący sposób:
1. przelewem bankowym w formie przedpłaty;
2. przelewem bankowym w odroczonym terminie płatności w ramach udzielonego indywidualnie przez firmę klientowi limitu kredytowego.
§ 5. Firma może przyznać klientowi limit kredytowy umożliwiający składanie zamówień z odroczonym terminem płatności. Klient może składać zamówienia z odroczonym terminem płatności jedynie do wyczerpania limitu kredytowego oraz pod warunkiem, że wszystkie wcześniejsze płatności zostały wykonane w terminie i klient nie zalega z żadną wymagalną płatnością. W przypadku gdy wartość kolejnego zamówienia zsumowanego z łączną wartością nieopłaconych zamówień danego klienta w momencie realizacji zamówienia przekraczałaby limit kredytowy złożenie zamówienia z odroczonym terminem płatności nie będzie możliwe. Na koncie będzie znajdować się aktualna informacja na temat wysokości dostępnego limitu kredytowego, ale będzie ona aktualizowana w regularnych interwałach czasowych. Pomiędzy kolejnymi aktualizacjami limitu kredytowego może on faktycznie być inny niż wyświetlany, jeżeli po ostatniej aktualizacji zostało złożone zamówienie. Zamówienia z formą płatności limit kredytowy będą weryfikowane i potwierdzane przez spółkę.
§ 6. Wybór sposobu płatności może wpływać na cenę zamówienia, zgodnie z informacjami udostępnianymi klientom na stronie.
§ 7. Po wybraniu sposobu płatności i dostawy wymagana jest realizacja płatności, w przypadku wybrania przez klienta płatności w formie płatności elektronicznych lub przedpłaty przelewem bankowym. W przypadku płatności w formie elektronicznej płatność następuje niezwłocznie za pomocą portalu obsługującego płatności elektroniczne. W przypadku przedpłaty przelewem bankowym klient otrzymuje informację na temat danych umożliwiających realizację przelewu.
§ 8. W przypadku przedpłaty, zamówiony towar jest rezerwowany dla klienta na czas 3 dni roboczych. W przypadku niezaksięgowania wpłaty w ciągu 3 dni roboczych Zamówienie jest anulowane.
§ 9. W przypadkach przewidzianych prawem tzw. odwrotnego obciążenia VATem wartość zamówienia zostanie skorygowana o kwotę podatku VAT za Towary objęte odwrotnym obciążeniem.
§ 10. W przypadku zamówienia zawierającego produkty paletowe koszt zamówienia może zostać po zrealizowaniu dostawy podwyższony o wartość palet. W przypadku formy płatności z góry za zamówienie klient może do 7 dni zwrócić nieuszkodzone palety. W przypadku braku zwrotu klient będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz firmy kosztów palet na podstawie wystawionej przez firmę faktury VAT.
§ 11. Jeżeli klient opóźnia się z zapłatą jakichkolwiek należności na rzecz firmy, realizacja zamówienia może zostać wstrzymana do czasu uregulowania tych należności.

Rozdział 3.
Odbiór i dostawa

§ 12. Czas realizacji 5 dni roboczych
§ 13. Dostępne są następujące formy odbioru zamówienia:
1. dostawa pod wskazany adres za pomocą zwykłego samochodu dostawczego;
2. dostawa pod wskazany adres za pomocą samochodu dostawczego wyposażonego w windę;

§ 14. Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 15. Koszt dostawy może zostać uwzględniony na fakturze jako osobna pozycja lub rozłożony proporcjonalnie pomiędzy kolejnymi pozycjami zawierającymi ceny zamówionych towarów. W przypadku rozłożenia kosztów dostawy proporcjonalnie w wyniku zaokrąglania cen kolejnych pozycji do drugiego miejsca po przecinku, a także ze względu na ewentualne różnice w stawce podatku VAT,
§ 16. W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od firmy dostawa zamówienia nie będzie możliwa w wybrany sposób (np. ze względu na brak osoby do odbioru zamówienia pod wskazanym adresem lub brak możliwości rozładunku zamówienia z przyczyn technicznych leżących po stronie klienta), zamówienie będzie możliwe do odbioru osobistego w najbliższym magazynie, a opłata za dostawę nie podlega zwrotowi. Klient może zamówić ponowną dostawę zamówienia w dowolny z dostępnych sposobów. Cena ponownej dostawy będzie osobno naliczona, zgodnie z cenami dostawy .
§ 17. Termin odbioru lub dostawy będzie oznaczony w treści zamówienia.
§ 18. Firma nie ponosi wobec przedsiębiorców odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienie w dostarczeniu towarów, wynikające z okoliczności leżących po stronie dostawców, producentów oraz podmiotów, którym firma zleca wykonanie dostaw, w szczególności niedotrzymania terminów dostaw przez owe podmioty, chyba że opóźnienia te wynikły z winy umyślnej firmy. Zastrzeżenie to należy uznać za umowne ograniczenie odpowiedzialności firmy.

Rozdział 4.
Potwierdzenie, zmiana, anulowanie zamówienia
§ 19. Do końca dnia roboczego następującego po dniu złożenia zamówienia, lub po dniu zaksięgowania płatności w przypadku wyboru płatności elektronicznej lub przedpłaty przelewem bankowym jako formy płatności, Firma poinformuje Klienta o rejestracji Zamówienia lub o braku możliwości realizacji Zamówienia ze wskazanych powodów.
§ 20. W przypadku poinformowania przez Firmę Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia Spółka wskaże przyczyny braku możliwości realizacji Zamówienia i w miarę możliwości zaproponuje modyfikacje treści Zamówienia umożliwiające jego realizację.
§ 21. Zmiana lub anulowanie Zamówienie jest możliwe do momentu jego rejestracji. Po rejestracji zamówienia zmiana jakichkolwiek jego warunków lub jego anulowanie wymaga bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem handlowym firmy i jest uzależnione od uznania firmy , z zastrzeżeniem postanowień dotyczących przedsiębiorców-konsumentów.
§ 22. W przypadku anulowania zamówienia gdy zamówienie było opłacone za pomocą płatności elektronicznej lub przedpłaty przelewem bankowym firma niezwłocznie zwraca uiszczoną przez klienta kwotę przelewem na jego rachunek bankowy.

Rozdział 5.
Odpowiedzialność Spółki za towar i zwroty
§ 23. Firma ponosi odpowiedzialność za towar na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. 2016, poz. 380 z późn. zm.).
§ 24. Firma ponosi odpowiedzialność za wady Towaru (rękojmia), które istniały w chwili wydania towaru klientowi lub wynikły z przyczyny tkwiącej w towarze w chwili wydania towaru.
§ 25. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca-konsument odpowiedzialność firmy z tytułu rękojmi jest ograniczona w taki sposób, iż przedsiębiorcę-konsumenta traktuje się, jakby zawarta umowa miała dla niego charakter zawodowy. W takim przypadku w szczególności wyłączone jest stosowanie wobec niego art. 5562 k.c., 5615 k.c. oraz stosuje się art. 563 §1 k.c.
§ 26. Firma w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru w sytuacji, gdy:
a. Klient przetworzył towar;
b. wady towaru powstały w trakcie transportu towaru w przypadku, gdy transport leżał po stronie klienta;
c. wady towaru powstały w trakcie rozładunku;
d. wady towaru wynikają z dokonania przez klienta samowolnej naprawy towaru bez zgody firmy;
e. wada towaru wynikła z niewłaściwego korzystania z towaru lub jego przechowywania, wbrew instrukcji i zaleceniom producenta i firmy oraz wbrew zasadom sztuki budowlanej.
§ 27. Nie stanowi wady towaru drobne odstępstwo kolorystyczne pomiędzy kolorem towaru prezentowanym w ramach platformy a jego rzeczywistym kolorem oraz inne drobne odstępstwa w wyglądzie towaru prezentowanym w ramach platformy a wyglądem rzeczywistym niewpływające na jego funkcjonalność. W szczególności w przypadku produktów barwionych jedynym punktem odniesienia dla klienta są jedynie oficjalne próbniki producenta danego produktu.
§ 28. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zweryfikowania stanu towaru w momencie dostawy. W przypadku nie zgłoszenia zastrzeżeń przez przedsiębiorcę w momencie dostawy przedsiębiorca może powoływać się na wady towaru jedynie jeżeli nie było możliwe ich stwierdzenie w momencie odbioru dostawy. Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu wad towaru jeżeli nie powiadomi Spółki o wykryciu wady w terminie 7 dni od dnia jej wykrycia, ale nie później niż po upływie 1 roku od daty wydania przedsiębiorcy towaru.
§ 29. Celem zgłoszenia reklamacji towaru klient powinien zwrócić się do firmy na adres mailowy biuro@dms-group.pl . Reklamacje klient zobowiązany jest złożyć na formularzu znajdującym się w zakładce DO POBRANIA oraz udokumentować istnienie wad.
§ 30. Klient, po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego, zostaje poinformowany czy zgłoszenie zostało uznane czy też odrzucone i z jakich powodów. W przypadku konieczności wykonania ekspertyzy przez podmioty trzecie firma poinformuje o tym fakcie klienta w ww. terminie, a rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego nastąpi dopiero po wykonaniu ekspertyzy.
§ 31. Przedstawiciel firmy w razie potrzeby dokonuje oględzin towaru w miejscu jego wydania klientowi, a klient ma obowiązek udostępnić firmie towar celem jego zbadania. Odmowa umożliwienia wykonania oględzin towaru będzie jednoznaczna z odmownym rozpatrzeniem zgłoszenia reklamacyjnego.
§ 32. W przypadku uznania zgłoszenia reklamacyjnego firma proponuje usunięcie wady towaru, wymianę na towar wolny od wad lub odpowiednią transakcję korygującą, w tym zwrot ceny. Klient ma prawo wyboru sposobu uczynienia zadość uznanemu przez firmę zgłoszeniu reklamacyjnemu, które firma w miarę możliwości będzie uwzględniać.
§ 33. Na niektóre towary może być udzielona dodatkowa gwarancja producenta towaru. Realizacja uprawnień klienta z tytułu dodatkowej gwarancji producenta jest realizowana zgodnie z procedurą producenta zgodnie z dokumentacją gwarancyjną producenta dostarczaną wraz z towarem.
§ 34. Spółka nie gwarantuje przedsiębiorcom prawa zwrotu niewadliwego towaru. Wnioski przedsiębiorców o zwrot niewadliwego towaru będą rozpatrywane indywidualnie i w tym celu Przedsiębiorca powinien skontaktować się z doradcą klienta.
§ 35. Złożenie zgłoszenia reklamacyjnego w stosunku do jeszcze nieopłaconych towarów nie zwalnia klienta z obowiązku zapłaty.

Rozdział 6.
Uprawnienia Przedsiębiorców-Konsumentów
§ 36. Klient składa zamówienie jako przedsiębiorca-konsument w sytuacji, gdy zamówienie to nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego z zakresu prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Firma zastrzega sobie wobec klientów powołujących się na uprawnienia zastrzeżone dla przedsiębiorców-konsumentów możliwość weryfikowania statusu klienta jako przedsiębiorcy-konsumenta w oparciu o ujawniony zakres działalności gospodarczej klienta, w tym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ale też w innych źródłach oraz w oparciu o treść zamówienia.
§ 37. Przedsiębiorca-Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny.
§ 38. Bieg 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się wraz z wydaniem lub dostarczeniem towaru przedsiębiorcy-konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej, innej niż przewoźnik. W przypadku zamówień obejmujących wiele towarów wydawanych lub dostarczanych przedsiębiorcy-konsumentowi osobno, partiami lub w częściach bieg ww. terminu rozpoczyna się wraz z wydaniem lub dostarczeniem ostatniej rzeczy, partii lub części.
§ 39. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, przedsiębiorca-konsumenta musi poinformować firmę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą elektroniczną na adres biuro@dms-group.pl. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest zawarty
w Załączniku Nr 1 do regulaminu.
§ 40. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby przedsiębiorca-konsument wysłał oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 41. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą elektroniczną firma niezwłocznie potwierdza otrzymanie oświadczenia.
§ 42. Odstąpienie od umowy ma ten skutek, że uważa się ją za niezawartą. W przypadku odstąpienia przez przedsiębiorcę-konsumenta od umowy, zanim firma przyjęła jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
§ 43. W przypadku odstąpienia od umowy firma zwraca niezwłocznie wszystkie otrzymane od przedsiębiorcę-konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez przedsiębiorcę-konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany na stronie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym firma otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez przedsiębiorcę-konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że przedsiębiorca-konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku przedsiębiorca-konsument nie ponosi żadnych kosztów w związku z tym zwrotem.
§ 44. Firma może się wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 45. Przedsiębiorca-Konsument, który odstąpił od umowy, winien na własny koszt zorganizować zwrot towaru w miejsce uzgodnione z firmą. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania firmy o odstąpieniu od umowy.
§ 46. Przedsiębiorca-Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 47. Przedsiębiorcy-Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji przedsiębiorcy-konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe
§ 48. Firma jest Administratorem Danych Osobowych dla danych osobowych pozyskanych od klienta za pośrednictwem platformy. Celem zbierania i przetwarzania danych osobowych pozyskanych od klientów jest umożliwienie klientom korzystania ze strony, realizacji zamówień oraz marketingu towarów sprzedawanych przez firmę. Dane te, z zachowaniem wszelkich wymogów określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych, będą przekazywane podmiotom trzecim jedynie w zakresie w jakim przetwarzać ma prawo przetwarzać te Dane firma i wyłącznie w celu umożliwienia klientowi korzystania ze strony, realizacji zamówień oraz marketingu towarów firmy. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do ich treści i ich poprawiania. Podanie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić korzystanie ze strony. Klient każdorazowo przekazując lub powierzając jakiekolwiek dane osobowe firmie zapewni, że ma podstawę do ich przetwarzania zgodnie z prawem i powierzenie lub przekazanie tych danych nie narusza obowiązującego prawa.
§ 49. Firma zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na prawa i obowiązki wynikające z regulaminu lub w celu usprawnienia działania sklepu internetowego, a także poprawy ochrony praw klientów i zapobiegania nadużyciom. Zmiana jest skuteczna w stosunku do klientów, którzy posiadają Konto, w terminie 20 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Klient może złożyć oświadczenie o akceptacji lub braku akceptacji nowego Regulaminu poprzez mechanizm udostępniony przez Firmę. Firma z chwilą otrzymania oświadczenia o braku akceptacji zmian regulaminu zablokuje klientowi możliwość korzystania z konta i poinformuje go o tym fakcie.
§ 50. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.

Do pobrania:

Zaloguj się do konta